woensdag 27 april 2016

Nieuwe baan en update WIP's

Wat heerlijk! Een dagje vrij, daar geniet ik nu ook extra van. En wat is er leuker om op een vrije dag te doen, dan lekker met je hobby bezig zijn. En dan ook lekker even bloggen.
 
Ik vertelde al dat ik ging starten in een nieuwe baan. Inmiddels heb ik er drie weken opzitten en ik ben helemaal blij. Maar wat een veranderingen ineens.
 
Vanaf januari zat ik thuis, helaas. Mijn vorige baas wilde contract niet omzetten naar onbepaalde tijd, dus toen was het na twee jaar klaar. Ik werkte daar 16 uur per week op 4 dagen. Best relaxt kan ik zeggen.
 
Maar toen zat ik dus thuis, dat vond ik in eerste instantie niet erg. Mijn moeder was ziek, en zo kon ik er ook voor haar zijn. Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter met haar. En dus zat ik op een middag op de bank en dacht: "nu wil ik weer aan de slag, het heeft nu lang genoeg geduurd". Ik had dit nog niet bedacht of mijn telefoon ging, of ik nog beschikbaar was. Ja!!! Het was 2 uur in de middag. Het ging om een vacature die met spoed ingevuld moest worden. Of ik om 4 uur bij het uitzendbureau wilde zijn, dan kon ik om 5 uur op gesprek bij het betreffende bedrijf. Ja, dat moet wel lukken. Ik als een speer door de metamorfose (zat lekker thuis in zeer makkelijke kleding), en daar ging ik. Gesprekken gingen goed. En volgende ochtend kreeg ik te horen dat ik werk had. Voor 32 uur per week. Dit voelde zo bijzonder, het ging allemaal zo snel. Maar ik heb het naar mijn zin, moet wel weer wennen aan 32 uur per week werken. Ben dus af en toe best moe, maar voldaan. Heb het weer naar mijn zin, gezellige collega's, kan op de fiets (12 minuten), dus helemaal top.

Dit heeft tot gevolg dat het haken iets rustiger gaat. Maar ook dat voelt heerlijk ontspannend. Lijkt wel of ik ook hier weer meer van geniet. Het is dus echt een win-win situatie.
Ik ben nog steeds met de temperatuurdeken bezig, hij schiet al aardig op, ben al halverwege september. En ondanks dat ik twijfel over een kleur ben ik wel erg blij. Wel wordt hij zo langzamerhand best groot. Maar dat is fijn, dan past hij straks lekker op ons bed. In tussentijd denk ik ook al na over een rand om de deken, en welke kleur hij dan moet worden. Best lastig, maar ik heb nog even de tijd. Voorlopig is het nog heerlijk om aan te haken 's-avonds. Zolang het niet te warm wordt ga ik gewoon door.
 
In de tussentijd heb ik ook een lekker omslagdoek/deken voor mezelf gemaakt en daar kan ik met dit weer nog best van genieten. Gehaakt met het Julia-garen van de Zeeman. Ik ben overstag gegaan, doordat ik er vele mooie omslagdoeken van voorbij zag komen. Ik was geïnspireerd door Marianne van het blog Marrose-ccc.com. Een erg leuk blog om te lezen en om inspiratie te vinden. Ik heb gekozen voor beige en groen. En ben er erg blij mee. Haken met naald 9. Dus dat ging best snel. Hij is lekker groot geworden. Het garen haakt erg lekker en voelt heel comfortabel.
 
Verder ben ik bezig geweest met een sjaal voor een ander. Iemand die er ook altijd is voor ons, en dat is zo fijn. De South bay sjaal is inmiddels klaar, dus .... nu er een mooi pakketje van maken. Binnenkort laat ik hem zien. Dit bolletje is het restant van het garen dat ik heb gebruikt.

Geniet van deze extra vrij dag!!!
Groetjes Sandra



13 opmerkingen:

  1. Je hebt het weer lekker druk! Fijn dat je een goede balans hebt gevonden qua werk en haken.
    De omslagsjaal ziet er heerlijk warm uit! en ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de south bay sjaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die balans komt gelukkig weer. Heel fijn! De South bay laat ik binnenkort zien. Na het blokken is hij uiteindelijk mooier geworden, dat heeft ook mijn twijfel weggenomen. Dus nu durf ik hem wel kado te geven.

      Verwijderen
  2. Wat een positief bericht, wat fijn dat alles zo goed meevalt op je nieuwe baan! Ben ook blij dat je moeder zich wat beter voelde.
    Je deken ziet er magnifiek uit, niet twijfelen, komt goed!
    En die omslagdoek...krijg jeukende vingers, de mijne ben ik al beu gezien. Bedankt voor de tip ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Sigrid. Graag gedaan, hij is echt warm en comfortabel, dus ik zou zeggen: doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het zo goed gaat op je werk! Wel een verandering zeg, ineens 32 uur werken! Je temperatuurdeken is zo gaaf. Elke keer genieten als ik hem zie.
    Fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sandra! Inderdaad best een verandering, maar wel een leuke. De deken wordt ook wel leuk. Af en toe gebruik ik hem al. Ben ik iets anders aan het haken, maar heb ik het koud. Hij ligt dan naast me, dus pak ik hem al. Nog maar 3 maanden....

      Verwijderen
  5. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blogberichtje Sandra.
    32 uur per week werken, da's best pittig. Gelukkig kun je nog genieten van je creatieve bezigheden. Als daar geen tijd voor over zou blijven, was het minder fijn, lijkt me. Want zonder haken kunnen we niet toch? ;)
    Groetjes
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in. Als het kan iedere dag even haken, al is het maar 5 minuten;)

      Verwijderen
  6. Wat een leuk nieuw blog heb je, ik vind je omslag doek prachtig.
    Fijn dat je weer werk gevonden hebt!
    Ik ga je blog zeker volgen
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. สล็อต PGSLOTแตกง่าย เล่นง่ายได้เงินจริงผู้ให้บริการเกมสล็อต pg slot ออนไลน์บนโทรศัพท์เคลื่อนที่ที่มีเกมนานาประการให้เลือก เป็นเกมรูปแบบใหม่ที่ทำเงินให้ผู้เล่นได้เงินจริง 

    BeantwoordenVerwijderen
  8. สล็อตเว็บตรง แตกง่าย สล็อตแตกง่าย เกมพนันออนไลน์ ยอดนิยม ที่นิยมเยอะที่สุดในตอนนี้เพราะเป็นเกมที่มีแบบอย่างการเล่นที่ง่าย ไม่สลับซับซ้อน ต่างจากพนันอื่นๆ ที่มีข้อตกลงต่างๆมากมาย

    BeantwoordenVerwijderen
  9. g2g1 bet หนึ่งผู้ให้บริการที่ยอดเยี่ยม สล็อตเว็บไซต์ตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ไม่มีอย่างน้อยในช่วงเวลานี้ทางพวกเรามีต้นแบบเกมส์ เว็บไซต์ตรง PG สล็อตแท้100% ของพวกเราเป็นต้นแบบที่งาม

    BeantwoordenVerwijderen