donderdag 29 oktober 2015

Gehaakt tijdens vakantie

Ook tijdens de vakantie is er gehaakt. Ik kan en wil eigenlijk niet meer zonder. Dus het plan om de omslagdoek waar ik mee bezig was, mee te nemen was er al snel. Echter wat ook snel ging was de omslagdoek haken. Dus voordat wij daadwerkelijk weggingen, was de omslagdoek al klaar. Wat nu, er moet toch iets mee...... Gelukkig heb ik altijd genoeg bolletjes liggen, dus even zoeken. Uiteindelijk heb ik een paar acryl bolletjes meegenomen, die ik eens bij de Wibra had gekocht omdat ik de kleuren zo leuk vond. Wat ik ervan ga maken zie ik w, dat wist ik nog niet. In ieder geval niet iets ingewikkelds, dat had ik wel bedacht.
 
Enfin de omslagdoek is lekker meegegaan en daar heb ik al heerlijk van genoten. Hij is gemaakt van Colortwist, gekocht bij Echtstudio. Ik vind het een heel fijn garen. Het patroon dat ik gebruikt heb is de Dromerige Sjaal uit het boek Kant Haken van Sascha van het blog A la Sascha. Een eenvoudig patroon, maar ik vind het superleuk geworden. Het kleurverloop ben ik ook erg blij mee. Alleen ben ik met haken aan de buitenkant van de bol begonnen. Dat is wat onhandiger, maar dat heb je als je niet van te voren weet wat je gaat maken. En deze omslagdoek begin je in de punt, dat was ik ook niet gewend. Ik ben superblij met mijn sjaal en heb hem al regelmatig om.
 
Tijdens de vakantie heb ik het haken eigenlijk niet gemist. Pas op de terugweg, dacht ik, ik ga lekker haken. Mede omdat ik het niet zo heb op lange ritten. Althans ik vind het wel leuk, maar mijn rug niet altijd. Dus ik dacht, lekker haken, dan vliegt de tijd. Dus bol van de Wibra erbij gepakt, haaknaald en dan.....in de auto is het niet effe rustig een patroontje erbij pakken. Dus heb ik gewoon een losse ketting gemaakt, willekeurig eigenlijk. Voor een lekkere brede sjaal. Vervolgens alleen maar stokjes gehaakt, in de voorste lus. Dit gaf wel een leuk effect en met het kleurverloop was dit voldoende voor dit garen. Eenmaal thuis, vond ik het toch wel een saai klusje. Maar ik heb hem afgemaakt en heb er een colsjaal van gemaakt. Ben er erg blij mee. Hij staat leuk bij mijn jas. Een oude jas, die hierdoor toch weer wat vrolijker wordt.
Verder geniet ik  nu van het heerlijke weer. Daar was ik na een paar pittige dagen wel aan toe. Toen ik naar buiten keek zag ik in de boom, bij ons voor de deur, een zwam zitten. Deze zat op 2,5 tot 3 meter hoog. Dat vind ik wel bijzonder. Dus gauw camera gepakt, wat het zonnetje scheen, en misschien lukt het wel er een leuke foto van te maken.

En nu, nu ga ik lekker vooruit kijken naar het weekend. Lekker naar de KreaDoe, ik heb er zin in!!!
 
Fijn weekend,
Groetjes Sandra
 

7 opmerkingen:

  1. Grappig; je mooie colortwist doet me denken aan de zee en je comfortabele col aan de herfst :-)) Heerlijk! Veel Kreadoe plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!! Ze zijn beide heerlijk om te dragen!! En beide hebben kleuren waar ik blij van word.

      Verwijderen
  2. Leuk gedaan! En inderdaad, soms heeft zo'n speciaal garen geen ingewikkelde steek nodig, eenvoudig is vaak het mooist!
    Amuseer je op Kreadoe en fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind vooral je col sjaal super mooi!! Mooi kleurverloop en heerlijk voor straks in de winter. Het wordt zondag echt inhouden om niet teveel te gaan kopen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!!! Hij draagt ook lekker!! Ik denk ook dat het inhouden wordt. In ieder geval wordt het genieten. En een klein voorraadje kan toch geen kwaad.....;-)

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen