woensdag 24 juni 2015

Allium MCAL deel 2 klaar!!!

Jaaaaaaa, deel 2 van de Allium MCAL, is ook klaar!!!! Dit stuk was iets lastiger, althans daar leek het even op. In het begin een paar foutjes gemaakt, dus uithalen en opnieuw beginnen. Vervolgens had ik de slag te pakken en ging het bijna vanzelf. Ik heb het tweede deel 7 keer herhaald, dat is iets meer dan het patroon aangaf, maar ik denk dat hij nu juiste maat heeft. Het patroon is erg open, dat is nieuw voor mij. Dus even wennen, ook tijdens het haken.
 
Wel ben ik nog steeds blij. Ik denk dat deze sjaal heel prettig is in deze periode. Helaas is hij nog niet klaar, anders had ik hem zeker al om gehad. Ook is hij niet helemaal recht, maar denk dat dit wel goed komt als ik hem ga opspannen.
Donderdag deel 3, en volgende week het laatste deel. Dus hij is bijna klaar. Ben heel benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden. De MCAL wordt georganiseerd door Barbara van het blog Zomaar een dag. Daar zijn ook alle patronen te vinden en uiteraard ook tips!
 
 
 
In de tussentijd haak ik door aan mijn oranje sjaal volgens patroon van Haken en Kleur, Buiten. Het garen is een stuk dikker dan die van de MCAL, dus dat is even vreemd. Sjaal wordt ook dikker, lijkt wel een dekentje. Denk dus dat ik hem maar niet te lang maak. Het wordt dus meer een omslag(sjaal)doek. Maar ook hier wordt ik vrolijk van. Zodra deze klaar is, zal ik hier meer info over geven.
 
 

Voor nu groetjes en nog even volhouden dan is weer weekend ;) 

6 opmerkingen:

  1. Wow, zo gaat het ineens hard met de Allium! Maar dat moet natuurlijk ook, want je zit nu op de helft :-) Wat voor weer het ook gaat worden, met deze sjaals kun je alle kanten op.
    Succes met deel 3!
    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk. Met deze sjaal kan je inderdaad alle kanten op. Ook wel leuk om met 2 totaal verschillende bezig te zijn.

      Verwijderen
  2. Hij wordt mooi! En doordat ie zo luchtig gehaakt wordt is het juist voor de zomer een perfecte omslagdoek. Ben heel benieuwd naar het volgende deel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben inmiddels met het volgende deel bezig. Ook weer leuk om te doen. Denk alleen wel dat het nodig is om deze sjaal op te spannen om het mooiste effect te krijgen.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he!! Ben er ook erg blij mee, nu alleen nog bedenken wat voor een rand ik wil. Weet namelijk niet of de rand uit het patroon iets voor mij is.

      Verwijderen